De Trainingsmomenten

De trainingsmomenten die wij aanbieden liggen allemaal op het terrein van de werkgerelateerde communicatie. Communicatie tussen leidinggevende en medewerker en tussen medewerker en klant of cliënt. U moet hierbij denken aan gesprekssoorten als een slecht-nieuwsgesprek, een sollicitatiegesprek of een telefonisch klachtgesprek. Hieronder vindt u aangegeven alle gesprekssoorten die u kunt trainen bij TrainingsMoment. Wij hebben een aanbod voor leidinggevenden en voor medewerkers.

Gesprekssoorten voor leidinggevenden

    • Slecht-nieuws gesprek (het vertellen van slecht nieuws aan een medewerker)
    • Signalerings-/ preventiegesprek (in het kader van voorkomen arbeidsverzuim)
    • Sollicitatiegesprek (het voeren van een gesprek met een sollicitant)
    • Functioneringsgesprek (het bespreken van het functioneren van de medewerker en de ondersteuning hierbij door de leidinggevende)
    • Feedbackgesprek (een medewerker bewust maken van zijn/haar gedrag)
    • Beoordelingsgesprek (een formeel oordeel uitspreken over de arbeidsprestatie van de medewerker)
    • Discipline-/correctiegesprek (bij het niet nakomen van afspraken en ongewenst gedrag)
    • Loopbaangesprek (een gesprek met een medewerker over loopbaanwensen en –perspectieven)
    • Exitgesprek (leren van vertrekkende medewerkers)
    • Opvang en nazorg gesprek (bij een agressie-incident)
    • Verzuimgesprek (telefonische verlofaanvraag/ contactgesprek/ frequent verzuim gesprek)


    Gesprekssoorten voor medewerkers

      • Telefonisch klachtgesprek (opvangen van een klacht van een klant)
      • Agressiepreventie-aanpak (aan de balie/ spreekkamer/ telefoon)
      • Verkoopgesprek (gesprekstechnieken bij het verwerven van een opdracht)
      • Feedbackgesprek (terugkoppeling geven op het gedrag van een collega of leidinggevende)
      • Loopbaangesprek (een gesprek voeren met je leidinggevende over je loopbaan)
      • Sollicitatiegesprek (het voeren van een sollicitatiegesprek naar een interne of externe functie)